Skip to content

צור קשר

ליצירת קשר עם אדוארד כיתבו אל e.teksty@gmail.com

 

מודעות פרסומת
28 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    מעולה

  2. אטלר עיתונאי רכב מבריק ובעל ידע עצום בהרבה תחומים!כל שבוע ממתין לקרוא את הטור שלו!!! ברכות !!!שא ברכה!!!!

  3. אלי permalink

    שבוע טוב
    האם יש קרינה בעיתית בטויוטה אוריס?

  4. יאיר כהן permalink

    שלום
    שמי יאיר . שמעתי עליך רק טוב .
    קניתי מיני ג'יפ סוברו פורסטר דגם b שנת 2006 נפח מנוע 2000סמ"ק ואמרו לי שצריכת הדלק
    שלו 1-12 מחוץ לעיר לאחר שרכשתי אותה גיליתי שהיא צורכת 1-7.5 החלפתי מיד פלגים ופילטר אויר וזה ממש לא עזר. אשמח ליעוץ
    המשך יום נעים
    יאיר

  5. בניה בן משה permalink

    כל שבוע אני מחכה לטור שלך והוא רק הולך ,משתבח ומצדיק את ההמתנה.
    יש לי שאלות לא סטנדרטיות אבל לדעתי אתה תוהב אותן ואין ראוי ממך לענות עליהן.
    מתגבש במוחי הקודח רעיון מופלא, לייבא לארץ הקודש ידידת נהיגה אמיתית אך (לצערי) עד תקציב של 70k כולל הכל.
    (גילוי נאות: אני רק בתחילת התהליך ואני ממש לא ממהר)
    יצאתי לדוג במרשתת וזה מה שעלה ברשת:
    פורשה 944 עם או בלי טורבו
    אלפא gtv
    BMW 635/633
    פונטיאק פיירבירד טראנס אי אם
    שברולט קורבט .
    נסה לא ליהיות משוחד לאחת מבנותיך על מי אתה ממליץ?
    יש לך מועמדות אחרות?
    יש לך טיפים בנוגע להחזקת מכוניות שכאלה?
    שלך בידידות בניה

  6. דוד permalink

    שלום אדוארד,
    בצעירותי רווח המושג "לקרקס" מלשון "לשגע", האם זה השתלשל והשתבש מהמילה "קראקסה" (תאונה)?

    דוד.

  7. אשמח להצטרף לתפוצת מייל. תודה

  8. צפרירה מלובני שמוקלר permalink

    שלום מר אטלר,
    כקוראת נאמנה של מדורך בעיתון "מקור ראשון "כתבתי לך 2 מיילים ולא בעניין מכוניות ולא קיבלתי תגובה ,באחת הפעמים כתבת שמי שלא קיבל תשובה יתכן והיו לך בעיות במחשב והמילים לא הגיעו.
    אני מנסה בקיצור לחזור על נושי המייל ששלחתי לך
    אנוכי פעילה בוועד ארגון יוצאי פולטוסק בישראל עיירה ליד אוטבוצק היכן שהיה לכם בית קיט
    לפני מספר שבועות הגיע לארץ אחד הבמאים Grzegorz Kędzierski יחד בתו עו"ד Sylwia Kędzierska-Jasik ,גרגורי הוא במאי וצלם מפורסם מוורשה בוגר בית הספר לקולנוע בלודז' ביה"ס שבו אתה למדת. גרגורי הגיע לארץ כדי להכין סרט דוקומנטרי על יהדות פולטוסק, הוא התארח כאן שבוע, סיפרתי לו רבות עליך על הסרט שועל הכסף ולדבריו הוא שמע עליך, הוא ישמח מאד לשוחח אתך אני חושבת שהוא מאד מקושר בנושא סרטים וטלווזיה אם תרצה אשמח להעביר לך את המייל שלו.
    המייל השני ששלחתי לך היה על פרופ' אוסטרובסקי פרו הרקטור של אוניברסיטת פולטוסק שפשוט לא מפסיק לדאוד ולפעול למען יהודי פולטוסק הרמת מצבות ועוד ועוד חשבתי שיכול להיות מאד מעניין לשוחח איתו ונסות להבין את המקור לבנית הקשר ההדוק עם יהודי פולטוסק אשמח לתת לך את הטלפון שלו.
    אשמח מאד לדעת שתגובה זו הגיעה לידיעתך.
    תודה,
    צפרירה מלובני -שמוקלר

  9. rph permalink

    דאצ'ה

  10. יפתח permalink

    שלום רב!
    אני קורא באופן קבוע את המדור שלך במקור ראשון ונהנה מאוד!
    רכשתי לפני כחודשיים מיצובישי לנסר 2006 עם 185,000 קמ שבעברה הייתה בהשכרה.
    קניתי את הרכב ממגרש שלא ידע לספר לי על טיפולים בעבר חוץ משהרכב עשה טיימינג לא מזמן.
    שאלתי היא בקשר לשמןן הגיר,אני רוצה להחליף שמן אבל חצי מהמוסכניקים אומרים לי לא לגעת בשן וחצי אומרים להחליף.
    תוכל לתת את עצתך ולהרחיב בנושא?
    (ד.א רואים על הגיר שפתחו אותו בעבר והוא מזיע מעט)

  11. יעקב permalink

    אני תמיד שמח לקרוא את הכתבות שלך, ואני אוהב את התשובות שלך, שהן ישירות, בלי לקחת בחשבון – מי יפסיק לפרסם אצלך..

    ברשותי וולוו xc90 2009, מנוע 3.2 בנזין, אוטומטית 6 הילוכים – אייסין, awd.

    132 אלף קילומטר, אני יד שלישית, במקור היה רכב מנהל בליסינג.

    הבעייה: בעיקר כשהמנוע קר, אך לא רק,
    האוטו מרעיש מעט ורועד לפני החלפת הילוך, או במאמץ, ומרגישים כאילו שחסר לו כוח,
    כתוצאה מזה האוטו לא נעים לנהיגה, כי הוא יומיים ככה, ויום מצויין וחלק, מה שמתסכל אותי מאוד, עד כדי רצון להיתפטר ממנו.

    מערכת פליטה נבדקה השבוע, תקינה לחלוטין.
    בחברה אמרו לי שזה מותחנים של טיימינג, שילמתי 2000 ש״ח כדי להחליפם, והכל נשאר כרגיל,
    יש לציין שבבדיקה לפני הרכישה (לפני שנה) צויין ״רעש ממערכת פליטה״ ומדחס״

    יש לי תחושה שאין באיזור שלי (ירושלים) מישהו שמבין באמת ברכבים האלו.

    יש לך רעיון לפיתרון?

  12. גברת פילפלת permalink

    כתבתי לך המון פעמים ואף פעם לא ענית לי . אני אישה קטנה , אבל שמי לא פילפלת. אני זקוקה בדחיפות לאוטו . כרגע נוסעת לעבודה בטרמפים (!) גם בלילה. לעתים רחוקות באוטובוסים . אין לי ברירה . נסיעה של חצי שעה לוקחת לי שעתיים באוטובוסים . הייתי משלימה עם זה , אבל הם גם לא עוצרים קרוב , ויש לי בעיה ללכת (מפרק ירך במצב קשה , עקב תאונת דרכים בילדות).
    בקיצור אני צריכה בדחיפות אוטו , אבל התקציב שלי מוגבל מאד מאד . 7000 שקלים גג . זה יצא 10000 עם תיקונים , טסט וביטוח. קראתי פעם את המדריך שלך למכונית משומשת וזה לא עזר לי . היתה לי מכונית שנה וחצי והיא עשתה מליון בעיות . עכשיו אני כבר חודשיים בלי אוטו. אולי תתן לי המלצות למכוניות? איך אפשר לדעת כמה קילומטרים עשתה סוזוקי סוויפט שנת 2001 למשל , אם השעון הוא רק של 5 ספרות ? מה אפשר לעשות כדי שאוטו יחזיק לי 3 שנים ? אין לי ציפיות גבוהות בסכום שאני יכולה להוציא. כל עצה תתקבל בתודה רבה .

  13. אייל מקסים permalink

    שלום לאדון אטלר
    רציתי לשאול. יש לי אודי a4 tdi
    ידנית מצויינת רק שיש לי בעיה בטורבו .
    כאשר נוסעים בין טורים 2ל3 הכל טוב בישורת
    בעליה בהילוך 4 נופל הטורבו בטור 2.6 בערך ז״א שבהיתאמצות קטנה הוא נופל ואחכ שמכבים ומדליקים זה חוזר
    מה עושים ? תודה רבה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

      ד׳א יש באפשרותי לעשות את הנקיון כמו בסירטון יש לי בית מלאכה ליצור חלונות ואת הכלים המתאימים. תודה.

  14. דב קרדן permalink

    ה י אדוארד,
    כרגיל, אני מאוד נהנה לקרוא כל דבר שיוצא מתחת ידיך.
    כל פעם שאתה מזכיר את לודג', עולה במוחי השאלה אם במקרה הכרת את אמי, יוליה שטהל. היא גדלה בפאביניץ, כך שלודג' כיכבה לא מעט בסיפוריה. הייתה רקדנית…
    אחרי שחייתה תקופה בצד הארי עם ניירות מזוייפים, הגיע לגרמניה כעובדת כפיה, נשארה בשטוטגארט עד לעלייתה ארצה בשנת 1950… (לא כולם הכירו את כולם בפולין)?

  15. אייל מקסים permalink

    תודה שזכיתי ל2 תשובות ממך. לפי דעתי הוחלף אצלי השסתום egr. הטורבו הקודם היה דוחף עד טור 4 בקלות ועכשיו אי אפשר. אני צריך לנסוע בעליה בצורה כזאת. אני נותן 5 שניות גז ועוזב שניה 1 ועוד פעם נותן ככה כל העליה כמו מעין נשימה לשניה ועוד פעם גז ואז הוא דוחף לאט לאט ולא נופל ואפשר לדחוף עד 3.2 מקסימום יותר מזה הוא יפול הטורבו וככה אי אפשר לנהוג. אם אתן גז רצוף אחרי 10/15 שניות הוא נופל בטור 2.5/2.6 בערך.

  16. אלי כהן permalink

    מר אטלר היקר!
    רכשתי לאחרונה מרצדס ויטו (רכב עבור נכה). ברכב זה קיים מנגנון עצור/סע.
    האם שימוש בתכוף במנגנון זה לא גורם נזק מצטבר?
    האם "בריא" למערכת הטורבו , ולמנוע בכלל, להפסיק פעולתו ללא הכנה מוקדמת?, (דקה או שתיים פעולה בסרק כמו בתום נסיעה). ובכלל מה דעתך על מנגנון זה או שלדעתך רב נזקו על תועלתו?
    בתודה ובברכה
    אלי כהן

  17. אסתר למפרט permalink

    שלום. אני מחפשת מה הוא מודל המכונית שנמצא בסרטון של… רחוב סומסום.

    בדקה 1:00-1:31.
    איזה אוטו יש לנתן? הדלת שלו מיוחדת.

    תודה המון!

  18. גבאי שמעון permalink

    שלום מר אטלר
    יש לי מנוי על העיתון מקור ראשון ואני נהנה לקרוא את מדור הרכב שלך. שהוא בעיני מיוחד בגלל שהוא כולל בתוכו גם נושאים שונים ומעניינים המוצגים בצורה פשוטה וטובה.
    שאלתי היא האם להשתמש בשמן מנוע שהיצרן ממליץ?
    יש ברשותי מאזדה 3 שנת יצור 2011.
    או שיש צורך בשמן בסטנדרט גבוה יותר?
    ואם כן איזה סוג שמן מומלץ ושל איזה חברה ?

    בתודה מראש
    שמעון

  19. תומר אדמוני permalink

    שלום אדוארד! אנחנו זוג צעיר שמצפים לילד בע"ה ולכן נזקקים לרכב.
    התקציב שלנו עומד כרגע על 10000 שקלים.
    על איזה רכבים אתה יכול להמליץ? ( ידני,חסכוני ועם מקום בבגאז ובמושבים)

  20. מיכאל אנסקי permalink

    שלום לך רציתי להיתיעץ איתך לגבי רכב משפחתי אנו זוג צעיר אם שתי ילדים שגרים במעלה אדומים והציעו לנו כרגע או מאזדה 3 או הונדה סיויק (מנוע 1600) שתיהם מודל 2006 (תסלח לי על חוצפתי אבל אשמח שתפרט מדוע ) מה דעתך תודה

  21. עמית.ח. permalink

    שלום אדוארד,
    ראשית יש לומר שאני מעריץ גדול שלך ומדהים לראות איך אתה מכניס כל כך הרבה חיות בעצם שכביכול הוא דומם(בדגש על כביכול).
    אני ואישתי זוג צעיר+1 כרגע שמועניין לקנות רכב משפחתי שישרת אותנו בצורה נאמנה.
    יש לומר שאנחנו גרים במעלה אדומים ונשתמש ברכב בעיקר בתוך מעלה אדומים ולירושלים(עליות מרובות).
    חבר של המשפחה שהוא מוסכניק במקצועו הציע לנו יונדאי אקסנט 1399 סמ"ק שנת 2007 יד שלישית שעשה 150 אלף ק"מ יש לומר מאוד שומרה מבחינה אסטתית.
    כאשר הלכתי לבדוק את הרכב גילתי שיש לו כמה תקלות:
    1.נורת תקלת מנוע דולקת.
    2.יש רעידות לא נורמטיביות של המנוע שהרכב על דרייב במצב סטטי(רגל על הברקס).
    3.רעידות מהמתליים הקדמיים חריגות בעיקר שיש מעמורות בכביש.
    הצרה הגדולה שאני מבין עכשיו היא שבטלפון הבחור אמר שהיא מושלמת ועכשיו אני מגלה את כל זה והוא עוד מוסכניק.הוא דורש עליה:16,000 שקל.
    הוא מוכן לתקן את כל התקלות השאלה היא האם הדברים האלה לא יחזרו?והאם משתלם בכלל לקנות אותה אחרי התיקון?כמו כן האם יש לך בכלל המלתה אחרת בתקציב של עד 20,000 שקל?אפשרי גם ידני וגם אוטומט.

    תודה רבה לך ארתור כבוד גדול לכתוב לך.

  22. יהושע פריאנטה permalink

    שלום אדוארד
    בבעלותי גולף משנת 2000 נפח מנוע 2 ליטר .
    את הרכב רכשתי לפני 3 שנים כשהיה יד ראשונה
    ומטופל ושמור באופן חריג.
    מאז הרכישה נסעתי איתו כ 120 אלף ק"מ וכל נסיעה בגולף היתה פשוט חוייה ונכון להיום המונה על 260 אלף ק"מ .
    השבוע תיבת שבקה חיים והשאלה האם עדיף לשפץ את תיבת ההילוכים הנוכחית או לקנות מפירוק .
    אם לשפץ האם יש לך המלצה אצל מי וכנ"ל לגבי
    רכישה.
    במאמר מוסגר אני קורא ותיק של עיתון מקור ראשון
    וכאשר אני מקבל את העיתון ביום שישי אני פותח את דיוקן מצד שמאל כדי לחסוך בדיפדוף ולהגיע אליך
    אודה להתייחסותך
    שבוע טוב

  23. רננה permalink

    שלום אדוארד,
    עוד בילדותי הייתי עוקבת אחריך בטור במקור ראשון. (וזה עדיין לא עשה אותי למבינה ברכבים..:) )כעת אשמח לשמוע את דעתך.
    אנו זוג צעיר ונחמד שמתחיל את דרכו בעולם של הגדולים,
    וכעת לצורך נסיעות לעבודה שלי של 40 דק' כיוון אני זקוקה לרכב.
    הדרישות-
    1.חסכוני בדלק
    2. עמיד בעליות וסיבובים (גרים ביישוב, זו הדרכים מפותלות)
    3.בערך 25-30 אלף שח
    יש המלצות?

    בנוסף,
    מה אתה אומר על קניית רכבים מיד ראשונה? מחברות של ליסינג וכו'?
    מקום טוב להמליץ לנו?

    תודה רבה!!!

  24. נהדר. קראתי על הליאונה והשחקן השחור. נהדר.

  25. גיל שלום permalink

    הי אדוארד,
    עליתי על רכב מעניין…יגואר xjs מנוע v12 נפח 5.3 ליטר. מה אתה יודע על הרכב? אילו שנות יצור נחשבות מוצלחות? איך האמינות שלהן? יש אנשים שמבינים ברכב שכזה? יש מוכרים בארץ.. אני לא מעוניין כ"כ להביא מארה"ב (אתה מכיר משהו שמתעסק ביבוא רכבים כאלו)?
    אשמח מאד לשמוע את דעתך בעניין.
    בברכה
    גיל

  26. עמית.ח. permalink

    שלום אדוארד,
    ברשותנו סיטרואן c4 2006 אוטומוט לאחרונה מידי פעם בעצירות מלאות(רמזורים,חנייה,העברה לרוורס)ההילוך כאילו מתנתק והרכב נמצא בניוטרל מה שגורם לו להתדרדר ברגע שמורידים רגל מברקס.
    הפתרון הזמני שלנו שזה קורה לעשות סוג של זינוק בעלייה עם הרבה מאוד לחיצה על הגז עד שהרכב קופץ במקום ומזנק קדימה.
    במוסך אמרו לנו שהם לא יודעים בדיוק מה הבעיה וההעצה שלהם זה לשים תוסף וסיכוי גבוהה שהגיר יהרס וזה סיכון שצריך לקחת.
    השאלה היא האם אתה מכיר תקלה כזאת?מה היית ממליץ לעשות?ואל מי ללכת(אזור ירושלים)?

  27. אסי permalink

    שלום אדוארד!

    לאחרונה אנו מתעניינים ברכישת הרכב החדש של סקודה הרי הוא הקודיאק שכן הוא בעל 7 מקומות ונחשב מרווח.

    שמעתי שהמנוע של סקודה סובל באופן מסורתי מאכילת שמן , והמוח של הגיר נוטה להתקלקל ?

    אודה על עזרה שכן מדובר בהוצאה מאוד כבדה, והציפיות במידה ונרכוש גדולות … (ובהתאמה פוטניצאל האכזבות) שכן אמינות הרכב הנה דרישת בסיס מבחינתינו
    (אולי כדאי להמתין שיהיה יותר ניסיון עם הרכב ?)

    בברכה ותודה!
    אסי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: