Skip to content

ליבי צועק שובי אלי

יוני 6, 2011

עוד לא נולד הרגע שבו הפסקתי לחשוב על אינטגרלה

 ברשימותיי על מכוניות שהיו לי ועל אלה שהסכימו להישאר איתי, הייתה לי תמיד הרגשה ששכחתי דבר-מה. ופתאום, נורת הזיכרון נדלקה לי כמו קסנון, כאשר המגזין הבריטי 'טופ גיר' פרסם את התלהבותו של ריצ'רד המונד לגבי לנצ'יה אינטגרלה אבו 2. אינטגרלה! הרי זו המכונית שהחליטה לחמוק מהרשימות שלי, בדיוק כפי שניסתה למנוע ממני לנהוג בה!

זה החל לפני שנים, בנסיעה לטורינו למבחן של אינטגרלה. קיבלנו אחת, ואריה ארד, הכתב הוותיק של עיתון דבר, חיסל אותה ללא רחמים בעזרת קיר איטלקי שעמד בדרכו. רצח האינטגרלה לא הפתיע אף אחד מחבריה של המשלחת העברית, כי למר ארד יצאו מוניטין של אלוף המדינה במעשים אלה. רק אני לא ידעתי את זה, אחרת, הייתי דורש לנהוג לפניו.

כעבור כמה חודשים, בטיול הבא, שוב בטורינו, הבטיחו לי אינטגרלה לכמה שעות, והיא אכן חיכתה לי בבוקר בחניה של המלון. רצתי אליה עם מפתח, התיישבתי, כיוונתי את המושב, כיוונתי מראות, אמרתי לגברת האדומה שאין לה מה לחשוש כי ארד נשאר בתל-אביב, התנעתי, שמעתי את הצליל האריסטוקרטי של שני ליטרים מגודשים כהוגן – ולהפתעתי גיליתי שמד הדלק מצביע על אפס כמעט. כאילו כלום, אילולא פרט קטן אחד: זה קרה ביום ראשון הקדוש, ואף תחנה לא הייתה פתוחה. ודאי שלא נהניתי מהנהיגה, כי נסעתי חסכוני ללא סל"דים מתחנת דלק אחת למשנתה בתקווה למצוא אחת פועלת, אך הפלא לא קרה. צילמתי את אינטגרלה כמה תמונות למזכרת, ורצתי לשדה התעופה כדי לחזור הביתה.

בתל-אביב ביקרתי את רמי אונגר, שהיה אז יבואן לנצ'יה. תראה איזו קללה, אמרתי. הגורל העיוור מתעלל דווקא באחד כמוני, שהוא חסיד לנצ'יה ואף בעליה של אלופת עולם קודמת, פולביה HF ראלי.

"אל תדאג", ניחם אותי אונגר, שבדיוק הזמין אינטגרלה לעצמו והבטיח שאני אהיה הראשון שאסע בה. כעבור זמן קצר באמת הגיעה ארצה אינטגרלה, שחורה, אך כבר למחרת ידידי רם לנדס שידך אותה עם מעקה ביטחון בכניסה לאיילון. אונגר תיקן אותה, אך רק לעצמו.

עברו 15 שנים, ועוד קצת, עד שזכיתי סוף-סוף לנהוג באינטגרלה. התאהבתי בה קשות. הבנתי אז מדוע נהג מרוצים מנוסה כמו לנדס איבד אותה בעיקול. הסיבה: אינטגרלה שקרנית בדם. היא נכנסת בשמחה לסיבובים ונוסכת אשליה שיש לה אחיזה כמו לרכבת האקספרס מוסקבה-האוקיינוס השקט. כך היא מרדימה את חושי הנהג, שנותן עוד גז – ואז הגברת, ללא סימן אזהרה, מחליקה בתת-היגוי או בהיגוי-יתר, איך שבא לה. חסידי אינטגרלה וביניהם אני, אוהבים את זה.

ודאי שלא נולד הרגע שבו הפסקתי לחשוב על אינטגרלה, ועל כך שהיא יכולה להצטרף בטבעיות ללהקה שלי, המונה את אלפא GTV והונדה CRX. באחרונה הבנתי גם שבגיל המסוים שאליו הגעתי בלי רצון, קנייה של עוד מכונית על-שגרתית ונהיגה בה – כמו מבטיחות עוד שנה-שנתיים של הרפתקת חיים. חוץ מזה, ברדיוס הפולני עשיתי טעות, ולפני כמה-עשרה שנה, עם ילד שלי כנווט, לקחתי את גביע ראלי העיתונאים המפורסם, שמתחרים בו כל מיני וטרנים של ראלי, כולל של אליפויות אירופה. ואנו ניצחנו, עם בני, בכל הקטעים המיוחדים (נגד השעון) בהרים של דרום פולין. ומאז המקרה הזה, הפולנים לא חדלים לשלוח לי הזמנות לעוד ראלי ועוד ראלי, אולי כדי להתגבר על הבושה שיהודי מבוגר (כבר אז) הסב להם. האם אינטגרלה אבו 16V טובת-הלב תיתן לי אולי לחזור לסורי, ולהעלות שוב השמיימה את עקומת האנטישמיות?

והנה רעיון מטורף הנובט לי כבר שבוע בין האוזניים, לאחר שבאתר מכירות אירופי מצאתי כלה מתאימה, אינטגרלה גרופ N, חדשה חרף גילה, משופרת בידי הולצר-ראלי עד 275 כ"ס ומצוידת בכלוב מרשים שישמור על הקשיש.

אולי לא אחטוף שוב לקולגות הפולנים את הגביע, כי עם הזקנה המתקדמת הגיעה המלכודת הכי אכזרית: פחד. אך מה שלא יהיה, אינטגרלה תהיה לי לאישה, אישה באדום, מה שיהפוך את CRX לפילגש ואת GTV לסוג של דודה חביבה.

 

One Comment
  1. טלי permalink

    יאללה שיהיה במזל בע"ה – תתחדש! 🙂

להשאיר תגובה

