Skip to content

חלאקה בהר הילטון

אוקטובר 28, 2015

הרב שלום סטמבלר ואשתו דינה, שליחי חב"ד בוורשה, ערכו במלון הילטון שבמרכז העיר חגיגת תספורת לבנם יונה בן השלוש, כמנהג יהודי ארצנו בהר מירון.

מדורה לא הובערה באולם המהודר, אך בין השירים והריקודים הסוערים הודלק מָאוֹר אחר, עז לא פחות: זיו פניו של הרבי מלובביץ', אשר נשקף אל החסידים מסרטונים בכיכובו שהוקרנו בענק.

הרב סטמבלר הסביר לנוכחים, שביניהם היו לא-יהודים רבים, את משמעות הטקס, שלפיה התספורת מסמלת את היפתחות תודעת הילד אל סביבתו, תודעה שעד עתה השיער הגן עליה כביכול מפני השפעות חיצוניות. לאחר גזיזת ה"חיץ" הילד בשל ללימוד תורה, ומתחיל לחבוש כיפה.

למרות העובדה שבאותו יום פולין הייתה עסוקה בקדחת הבחירות, אשר כבשו את כל ערוצי המדיה – הצליחה בכל זאת חגיגת החלאקה לעורר עניין רב בכלי התקשורת הפולניים, ונציגיה אף צילמו את אירוע הפולקלור היהודי לטלוויזיה.

Obcinanie 3 Obcinanie 2 Obcinanie 4Postrzyżyny 1

otooo

הונדה  HR-V החדשה והמהודרת נמצאת למכירה בארצות לועזיות שבהן זוכרים שהגרסה הקודמת של HR-V יסדה בעצם את גזע הקרוסאוברים. הגרסה הנוכחית, המצוידת לפי כל הציפיות ממכונית מודרנית, שכחה מה זה הנדסת אנוש, ולא מזכירה את הפשטות והידידותיות שהכרנו ב-HR-V הקודמת ובאחותה FR-V.

HR-V 2015

שואלים את אדוארד

פ' מירושלים, בתגובה ל"טיפ טיפה" 950: כבעלת בלוג, הרשה לי לתת מענה לתעלומת ה"דאוס אקס מכינה" שלך. השאלות שראית באחורי הקלעים של הבלוג שלך הן רק מילות חיפוש של גולשים בגוגל, אותן שאלות שהביאו אותם להיכנס אל הבלוג שלך. טוב שהאח הגדול מתעד הכול.

יונתן לוי: ברשותי פורד פיאסטה שנת 2014, בעלת מנוע 1.6 ותיבת הילוכים רציפה כפולת מצמד. בתחילת נסיעה, או בהילוך נמוך בנסיעה עירונית, הרכב רועד מדי פעם. זו בעיה ידועה בתיבת הילוכים מסוג זה. שאלתי: האם יש לחשוש לבעיות עתידיות ולרוץ למוסך, או שזו תופעה שאפשר לחיות איתה? לפי מה שראיתי ברשת, ניסיונות תיקון במוסכי החברה לא הביאו לתוצאות רצויות.

תשובה: הבעיה שתיארת היא אכן טיפוסית לתיבת ההילוכים הרציפה כפולת המצמד, גם אצל יצרנים אחרים. עם קצת ניסיון, בלחיצה עדינה על דוושת הגז אפשר למתן במקצת את התנהגות זו של הגיר.

לחלופין, אפשר להתרגל לכך, כפי שהצעת, וליהנות מהאופי הייחודי של הגיר – החסכוני ביחס לגירים אוטומטיים רגילים, ומסוגל להחליף הילוכים מהר מכפי יד אדם על גיר ידני (שעודני מבכר, בוודאי).

ב"כ: לפני כמה חודשים רכשתי ב"לובינסקי טרייד" סיטרואן C4 שנת 2009 במחיר מצוין, קילומטראז' מצוין וטיפולים חינם במשך שנתיים (למעט גיר). לפני הרכישה בדקתי באתרים באינטרנט, וראיתי שצריכת הדלק נמוכה יחסית. בעת הקנייה נאמר לי שהצריכה סבירה. לצערי, הרכב שותה דלק… האם יכולה להיות סיבה מכנית להבדל בין הכתוב למציאות? מהי? אם לא, האם זו יכולה להיות עילה למיקח טעות?

תשובה: לו היית מציינת את צריכת הדלק של מכוניתך, היינו עשויים לענות אם היא מוגזמת או נורמלית לדגם זה. ככלל, יש עשרות סיבות אפשריות לתיאבון מופרז לדלק, ובהן: לחץ נמוך בצמיגים, מערכת בלמים שאינה משחררת את הגלגלים, מטען כבד ומיותר בבגאז', וכמובן – סגנון נהיגה.

משה לוי, בנימינה: יש לי סוזוקי קרוסאובר משנת 2015. לאחרונה נדלקת בה נורית אזהרת הלחץ בצמיגים, אף כי לדעתי אין בעיה כזו. בדרך כלל אני נכנס לתחנת דלק, ממלא אוויר והנורית נכבית.

באחת הפעמים הלכתי לפנצ'רמאכר. הוא ניפח את הצמיגים בלחץ של 50 אטמוספרות, הוריד ל-33 והנורה כבתה. לדבריו, המחשב של הרכב השתגע, וצריך להחזיר אותו לשפיות.

שאלתי: האם אוויר אמור בכלל לצאת מהצמיגים, אם הם תקינים והאם לדעתך (רק ממה שעולה ממכתבי, כמובן) יש ברכב בעיה, או שזוהי, שוב, כל הדיגיטציה הזו שמשגעת אותנו?

תשובה: ברוב המקרים, אוויר בורח כאשר הצמיג אינו צמוד הרמטית לחישוק, או כאשר החישוק עבר תיקון. קשה להאמין שמשהו מעין זה קרה למכונית חדשה. נורית הלחץ מסתמכת על בדיקה "אלקטרונית" שמבצעת מערכת ABS, אשר מגלה איזה גלגל מסתובב מהר יותר מהגלגלים האחרים משום שחסר לו אוויר. אם חיישן ה-ABS בגלגל מסוים מתלכלך, זה עשוי לגרום לנורית לפתוח בצעקת "לחץ לא תקין".

אני מציע אפוא להתעלם מהתרעות הנורית, ולמדוד את לחץ האוויר בצמיג החשוד באופן מכני, בתחנת דלק או באמצעות מנומטר.

אברהם: על איזה בית ספר לנהיגה מתקדמת היית ממליץ? בעיקר לצורך נהיגה טובה יותר בכבישים, לא נהיגת שטח.

תשובה: אני מציע לך להתקשר לאון יעקובסון, טל' 0544-518577.

שלום חדד: ברשותי כארבע שנים רנו מגאן שנת 2007 שעשתה 187 אלף ק"מ. בזמן האחרון יש תופעה מוזרה: אחרי נסיעה קצרה, משהו כמו עשר דקות, האוטו קופץ קצת אחרי שהוא עוצר. זה קורה ממש שנייה אחרי העצירה. לא בכל עצירה, אבל די הרבה.ולפעמים, בתחילת נסיעה, האוטו כמו חושב קצת, ואז בום – מעין קפיצה, לפעמים די חזקה. אחרי זה הוא נוסע כרגיל, כאילו לא היה כלום. המוסכניק אמר שזה הגיר ואין מה לעשות, להמשיך לנסוע כרגיל. מה דעתך?

תשובה: מוזר שהמוסכניק לא המליץ לך על החלפת שמן גיר. זהו הליך שצריך לבצע לא במוסך רגיל כי אם במכון מנוסה לגירים אוטומטיים.

יצרני שמנים, וחלק מיצרני הרכב, ממליצים להחליף שמן גיר אחרי 60-80 אלף ק"מ, אחרת תיבת ההילוכים סובלת משימון חסר. כתוצאה מכך, הגיר עשוי להתנהג בצורה שאתה מתאר, או להתפגר ללא התראה אחרי חיים קצרים.

.

מודעות פרסומת
3 תגובות
  1. אלי permalink

    בוקר טוב. איך אחד השואלים הפיל הצליח לבלבל אותך – גיר ר-צ-י-ף כפול מצמדים?!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    ה-HRv הוותיקה עושה רושם של מכונית סבבה לגמי…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    סבבה לגמרי התכוונתי…(נעלמה לי "ר",צריך לעשות משהו עם המקלדת הזו…)

    אם כי לטעמי רצוי לבצע " חלאקה " לספויילר האחורי על הגג…

    וכמובן חלאקה גם לכמה גוונים ב-א(ע)רסנאל…

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: