Skip to content

לירוק ולשכוח

ספטמבר 15, 2016

"אתה אינך חבר אמיתי, אמר הדוב, וחדל להתרועע עם הכפרי", אומרת הברקה ספרותית שהשאיר אחריו כותב האגדות הרוסי איוון קרילוב, המוכר בזכות משליו. הזקן, עוד בצעירותו, הוקסם עמוקות מאותו דוב לבן, גיבור האגדה הוותיקה, המלמדת להיפרד בכבוד – מבלי לסבול. לירוק ולשכוח, כמו שאומרים ברוסית

בלית ברירה, פספסנו את היומיים הראשונים של הביקור אצל בנותיי על חיפושים קדחתניים אחר חבורת הוולטים והאמפרים שנעלמו מהונדה (CRX), מהבווארית (Z3M) ומאלפא רומיאו (GTV) הקשישה, בת 32 למרות עין הרע.

המנוולים עזבו את שלוש בנותיי מבלי לנקוט את הנימוסים המקובלים אצל לועזיטים. תראה, אמר הזקן לכלבו מקס ובר, אלו שנמלטו לטבע באישון ליל לא השאירו אפילו פתק ובו המילה "להתראות", התנצלות כלשהי. כלום.

ומה תעשה עכשיו, אבא, שאל מקס, ולא ידעתי מה לענות לו.

צלולות דעת, לא עלינו

"אם לא תחזרו מיד לשלושת המצברים שעזבתם, אז תדעו שהבנות – האיטלקייה, היפנית והגרמנייה – יפסיקו לשמור בלִבָּן את כל הסנטימנטים האינפנטיליים ואת הגעגועים הטיפשיים. האמינו לי, אני מכיר אותן, הן יתעצבנו די כדי למחוק את זיכרונות העבר, ויסתדרו היטב עם אבירי החשמל החדשים, מצברים מבית בוש או ורטה, המחכים בחנויות".

"ייתכן אף שבנותיי ייהנו מחברתם", סיכם הקשיש המורשה את איומו.

חיקה החם של אמא תיאוריה

מאז הסתיו אשתקד, כולל תקופת החורף (מינוס 20 צלסיוס בלילות), ועד עתה, עברו על בנותיי המאושפזות בגולה יותר מדי חודשים ללא תנועה, אשר מסוגלת לחזק את מֶשֶק החשמל ולוודא כי הוולטים והאמפרים ישמרו על כוחם תחת מכסי המנועים ביפנית, באיטלקייה ובתא המטען של הבווארית.

לפי אמא תיאוריה, איבוד חשמל אינו אסון. אין סיבה לדאגה תחת גגו של הקשיש ולאורך החצר הירוקה. אנו, הזקן, לא ניכנס לתבהלה בגלל שלישיית בנות נרדמות המסרבות בעקשנות להתניע ללא נוכחות של וולטים.

במקום סתם להתווכח איתן ולהתאכזב, פשוט מחברים לכל אחת מהן מטען CTEC מתוחכם משלה, היודע לייצר את הוולטים והאמפרים החסרים למצבר. דרושה רק סבלנות: מחכים 12-24 שעות, בודקים במולטימטר את שלבי ההתקדמות העצלים, מתניעים, ובוחרים איזו מבין שלוש הבנות להזמין לטיול.

וולט זה דיסני?

אלא שבמציאות, פרשת הטעינה לא הייתה קלה כל כך, ואף מסובכת בהרבה מכפי שחשדנו בדרכנו הנה, אל הגולה המתחילה להתנער מהקיץ, כי רק הונדה הגיבה בשמחה עקב חיבוקו של ידידהּ האלקטרוני, מטען CTEC, ואחרי לילה בטעינה חזר המצבר לכוחו המקורי, 12.5 וולט.

המטען בבווארית, לעומת זאת, שהיה אמור לעורר את המצבר המת בתא המטען ולהחזירו לחיים, ואשר חיברנו לשקע מיוחד הנמצא בתא המנוע – השתגע. אף כי חיברנו אותו בזהירות, לא קיבלנו שום תוצאה חיובית, והמטען אף התחיל לאותת בכל הדיודות שלו שהוא בקריזה פסיכוטית, דווקא משום שהיא מוצדקת מסיבה כלשהי.

לעקוף 70 שודדים

נזכרנו מיד בְּמָה שבעצם לא שכחנו, כלומר במה שכתבו לועזיטים חכמים, וגם במה שאנו עצמנו כתבנו על מצברים מהדור החדש: מצברים מודרניים מתוחכמים אלה אינם אוהבים להתרוקן עד אפס וולטים ואמפרים, ובהגיעם אל שוקת אנרגיה שבורה, הם מסרבים בתוקף להתאושש כמו המצברים של פעם.

אך הזקן העקשן, כמנהג הזקנים, לא איווה להשלים עם כך, ודחה את הרעיון הנורמטיבי – לנסוע בהונדה כדי להביא לבווארית מצבר חדש, שאינו זול בשל גודלו, משקלו ונפחו המרשימים.

מה יקרה, תהה הקשיש בתעוזת-סקרנות באוזני עצמו וכלבו מקס ובר, אם אנו נחבר את המצבר שהתפגר ישירות אל המטען, מבלי להשתמש בשקע הייעודי הנמצא בצד המרוחק של הרכב – וכך נעקוף את מערכת החשמל של ב-מ-וו? הרי זו הדרך היחידה למנוע את גנבת כוחותיו של המטען על ידי מחשב הרכב, על ידי כל החיישנים, ההזרקה ו-ABS, לוח הבקרה, המנועים שמזיזים את המושבים והמראות, ואפילו על ידי זיכרון הרדיו!

ספקולציה זו, הלוקחת בחשבון את האפשרות האיומה שמטען ה-CTEC מאכיל הרבה וולטים ואמפרים מורעבים עוד לפני שאיזה פירור מהם מגיע למצבר, הזכירה לזקן מושכלה נושנה: היוצא אל מסע טיפולים באוטו, מוטב שיהיה מצויד בסוג של עורמה שהיא בִּתָּם של לוגיקה ודמיון, הדרושים במלחמה על לוח השח או בחיפוש אחר פתרון לחידה "לבן פותח, מט בשלושה מהלכים".

האחרון בשרשרת המזון

אאוריקה, צעק הזקן המופתע בעברית, שהרי בגילו המופלג פתרונות פלא אינם ממהרים כבר להגיע אליו בריצה – לא בשח, לא בנהיגה, לא בקשרי אנוש ולא בתיקוני חשמל. והנה, למרות מצב מביך זה, נגלה לפניו שורש הבעיה.

בשביל להוכיח את חשדו זה, פתח הזקן את תא המטען של הבווארית, וגירש ממנו את כל החפצים השמורים שם לצורך ושלא לצורך, כדי להגיע אל גופתו הקרה של המצבר הענק, בן פחות משנה. וכאשר היה המצבר מוטל לפניו, הקשיש המורשה חיבר אליו שוב את מטען ה-CTEC, ודרש ממנו לעבוד מרחוק, מהשקעים של פלוס ומינוס הנמצאים בצד השני, בתא המנוע, כפי שממליץ ספר הב-מ-וו. וממש כמו שחשד הזקן לפני הניסוי, המולטימטר גילה את המציאות הנוראה: למצבר אכן הגיע פחות מכלום!

אין ספק שהוולטים והאמפרים שהמטען מספק, בתמימותו, פשוט נעלמו בדרך. החיישנים זללו אותם בעזרתה הנדיבה של מערכת החשמל CAN, שהיא המנגנון המודרני היחידי אשר מקנן בהֶלְגָה.

סעודה חמה בקוטב

פירוק כבלי הפלוס והמינוס, וחיבורו של המטען ישירות אל קוטבי המצבר שביצע הזקן, ספק פיקח ספק בר מזל – הובילו לטעינה מושלמת: המצבר המת החל לינוק, מיד כמעט, חלקיקי עוררות מבריאים.

לנוכח מפעל ההזנה המוצלח התחמם ה-CTEC בהתרגשות, רושם לעצמו עוד ניצחון, אשר ביחס אליו מילוי המצבר שבאלפא, המוצלח אף הוא אגב, וגם כל מילויי המצברים עד סוף חייו של הקשיש המורשה, היו ויהיו כמו משחקים של ילדי גן.

2-x-b2-x-b3with-helga-et-mr-max-webber-ok

ביקור השחרחורת: הבווארית של הקשיש הזמינה אל החצר הירוקה שלה את ידידת הנפש הלגה 2.

לא ייאמן, הבחין הזקן, כמה שונות עשויות להיות שתי בנות השייכות לאותו בציר, ומייצגות, לפי תעודת הלידה שלהן, אותו גזע, שממש לא מצלצל טוב לאוזן יהודית.

הן שונות זו מזו משום שהאורחת, הלגה 2, מופיעה בצבע שנבחר ברייך השלישי על ידי הגסטאפו. שחורה היא שמלתה, שחורים הם מושביה ושחור אף לוח המחוונים, מה שמחזק את אווירת הבריונות הן בחזותה החיצונית והן במראה הפנימי שלה. אין פלא שהלגה של הקשיש, בת כסופה שניחנה בעיצוב פנים מקושקש בדמותו של עור אדום-שחור על המושבים ובציפוי הדלתות, נראית על ידי האורחת הכהה כמו צעצוע ילדים.

"כבר התרגלתי אפילו לדשבורד האדום", גילה הקשיש לחברו הלועזיטי וִיטֶק, בעליה של הלגה 2. והוסיף הזקן שבשנה שעברה הוא פזל לשחרחורת בלא מעט קנאה, וּוִיטֶק ענה שבמפגש הקודם, שבו הקשיש אירח אותו ביד שבורה, הוא דווקא קינא בזקן, בגלל השטות של חלון גג אצל הלגה הכסופה, אשר משכך את הקלאוסטרופוביה, ובגלל הניקלים הדקורטיביים שמוצמדים למשקופים התחתונים של הלגה 1.

כך קשקשנו ופטפטנו, ובינתיים הבנות החליפו ביניהן מידע, ולפיו באתר הגרמני mobile.de המחיר של Z3M קופה בת 16 נוסק השמיימה. הבנות חייכו, ובעליהן שתקו בנושא הפיננסי, כי מאושרים לא סופרים אירו

פשע לא מדווח

מעניין שבשום מקום, לא לועזיטי ולא עברי, לא פורסם עד עתה שבמכוניות אשר מעבירות טעינה למצבר ממטען ביתי דרך כל מערכת החשמל, מתחולל שוד בלתי נמנע של וולטים ואמפרים.

אתה הראשון שכותב את זה, אבאל'ה, החמיאה הבווארית לזקן.

טיפ טיפה: מולטי ידיד

לוּ רק היו בעלי מכוניות נחשפים להמלצות שלי, ומצטיידים במכשיר הפלא מולטימטר, צהוב בדרך כלל, 100 שקלים גג, אז לא מעט מהפונים אל תת-המדור "שואלים את אדוארד" היו עשויים לחסוך לעצמם ביקורים יקרים אצל חשמלאי, שאליו הם נשלחו על ידי המוסכניקים, המרימים ידיים מול תקלות במערכת החשמל.

ידידנו המולטימטר הוא בעל מולטי פונקציות חיוביות, המאפשרות, בין השאר, לחשוף את המקורות של בריחת חשמל מהמצבר המתרחשת כאשר המנוע דומם בלילה או אינו נמצא בשימוש יומיומי רציף.

אלא שהשימוש העיקרי במולטימטר הוא עריכת בדיקות פשוטות ביותר, שאינן מצריכות תואר שני מהטכניון כדי לבצע אותן פעם בשבוע לפחות, או פעמיים בחודש – מיד אחרי הבדיקה השגרתית של מפלסי שמן המנוע, נוזל הקירור ונוזל המעצורים.

multimeter-2

מולטימטר: הצהיב מרוב חוכמה

בדיקת כוח המצבר היא בדיקה פשוטה כזו: בבוקר, לפני התנעת המנוע, מזיזים את "מוט ההילוכים" של המולטימטר שתי תחנות שמאלה אל המספר 20, ומצמידים את הצ'ופצ'יק של החוט האדום אל קוטב הפלוס של המצבר, ואת הצ'ופצ'יק המתכתי של החוט השחור אל קוטב המינוס.

אם המצבר במצב תקין, אז על הצג הקטן של המולטימטר יופיעו 12.5 וולט. אם נסענו בעיר בפקקים, בסיבובי מנוע נמוכים, ואם המזגן פועל – אז אל תופתעו לגלות ירידה קטנה במשק הוולטים, כמו למשל 12.2 או 12.3. לא נורא, כי בנסיעה ארוכה הַטעינה של האלטרנטור תסתדר עם זה, והמצבר יחזור ל-12.5 וולט הנדרשים לפי התקן.

ואם אין לנו בתוכנית נסיעות בינעירוניות, אז כאשר אנו מגלים ירידת וולטים, אין ברירה אלא לחבר את המצבר הנחלש למטען ביתי. אחרת, המצבר יתרוקן עד איבוד אפשרות להתניע, ומגישי שירותי דרכים או מוסכניקים פיקחים ימכרו לנו מצבר חדש.

אלא שבדיקת המצבר אינה סוף פסוק. כי באמצעות מולטימטר אנו יכולים – ובעצם מוכרחים – לבדוק גם את איכות הטעינה המסופקת על ידי האלטרנטור. וכך נעשה זאת:

בדיקת האלטרנטור: חוזרים על אותו תהליך של בדיקת המצבר, רק שהפעם מבצעים אותו במנוע עובד. אם האלטרנטור תקין, אז על צג המולטימטר יופיעו ערכים הנעים בין קצת פחות מ-14 וולט עד 14.5 וולט. אם הנתון המופיע נמוך מכך, אז גילינו את הסיבה לחולשת המצבר: הימצאותו בתת-טעינה.

ואם האלטרנטור שלנו מספק חלילה יותר מ-14.5 וולט, אין להתפלא על תקלות במערכת החשמל, על חיישנים שמזייפים, ועל נורות פנסים שנשרפות.

שואלים את אדוארד

יהודה שרביט, ירושלים: ברשותי סוזוקי יורוסוויפט 2001 glx כבר שנה וקצת, שאני סוחב איתה בעיית התנעה. לפני שאתאר את הבעיה אציין כי אלטרנטור (משופץ) הוחלף לפני כשנה, ובאותה הזדמנות גם המצבר, אף שלאחר בדיקה אצל חשמלאי עלה כי אין שום זליגת חשמל.
ולבעיה: לעתים מזומנות כאשר אני עולה לרכב הוא לא מתניע, ומסכים לעשות זאת רק על ידי כבלים. גם אחרי נסיעה, כאשר אני מכבה את האוטו ומנסה מיד להתניע – גם אז הוא לא מתניע, אף כי לא עברו 5 שניות (גם במקרה זה, רק על ידי כבלים…).

לאחרונה שמתי לב שתופעה זו מתרחשת רק כאשר אני מפעיל את כפתור המיזוג למשך זמן ארוך – אזי כשאכבה את הרכב הוא לא יסכים להתניע. האם אתה רואה איזה קשר בין המזגן לטעינה?

תשובה: ייתכן, ובעצם ייתכן מאוד, בוודאות כמעט, שהמצבר החדש שלך לא מקבל מהאלטרנטור טעינה נאותה לפי תקשי"ר המצברים. אם הניחוש שלי נכון, אז לא הייתה סיבה לחפש מהיכן בורח החשמל, שהרי המצבר אינו מתחזק בעת נסיעה, ועוד סובל בגלל המזגן.

אתה יכול לבדוק את הבעיה בעצמך באמצעות מולטימטר, ראה "טיפ טיפה" הנוכחי. עדכן אותנו אם הבעיה אכן באלטרנטור המשופץ.

נילי: כקוראת מושבעת של טורך, במסגרת חיפושי רכב (אחרי שמונה שנות ליסינג), נתקלתי בטויוטה פריוס מודל 2010 שעשתה 68 אלף ק"מ. בנסיעת מבחן התאהבתי בנוחות של הרכב ובתגובותיו, ועוד יותר מכך בהיותו חסכוני מאוד.

כסבא וסבתא לנכדים שמפוזרים לאורך כביש גב ההר, אני נוסעת כ-25 אלף ק"מ בשנה. מהי המלצתך?

תשובה: אכן, טויוטה פריוס מפתיעה באמינותה ובחיסכון משמעותי בדלק. במיוחד בנסיעות עירוניות ובתנועה איטית בפקקים, שבהן פריוס מסתפקת בחשמל.

זוהי קנייה מומלצת מאוד, גם בשל הקילומטראז' הנמוך.

ברוך, ירושלים: אני סטודנט בן 27 שעומד לפני קניית רכב ראשון, לנסיעות בינעירוניות בעיקר – חלקן ארוכות, מירושלים לצפון. השאיפה היא שיהיה כמה שיותר חסכוני, וכזה שיוכל לצלוח עליות באופן הגיוני (לא משהו קרבי, אבל לא כזה שמתאמץ בכל שיפוע קטן).

התקציב שלי הוא עד 15 אלף שקלים. חשבתי בכיוון של יונדאי גטס/פולקסווגן גולף/פולו (גיר ידני כמובן). אשמח לקבל את חוות דעתך.

תשובה: לא מזמן כתבתי על משפחה שב-13 אלף שקלים השיגה פולקסוואגן גולף 1.6 במצב סביר. מומלץ גם לך לגשש בכיוון גולף, סוסת עבודה אמינה.

אריה פלהיימר, פסגות: הופתעתי לטובה מהתייחסותך הפומבית לפנייתי אליך, ומנכונותך לשתף את הציבור גם בביקורת שנמתחה עליך.

ולעצם העניין: בפנייתי אליך ציינתי שהתייחסותי היא לכתבתך "רבאק", שבה יצאת בשצף קצף נגד שני אנשים פרטיים, שאיתם עבדת לפני עשרות שנים בטלוויזיה ברוממה. מתוך תגובתך אני למד, שכוונתי, לדעתך, הייתה למוסדות ציבור שאתה תקפת, מה שאכן אולי משנה במקצת את התמונה .

ובאשר להשקפות העולם השונות שלנו: כפי שציינת בתגובתך, אמת ויציב כנראה שכך הדבר. אמנם מסכים אני איתך שמעשיהם השליליים של החוטאים "אינם פוטרים אותם מאחריות", אבל קביעה זו איננה מקנה תעודת כשרות אוטומטית למישהו לפרסם אותם ברבים. אמת המידה ההלכתית לפרסום – גם אם הוא אמיתי – היא התועלת שתופק ממנו. יד על הלב, מר אטלר: האם, אכן, כך היה? לעניות דעתי, התוצאה הישירה של תוכן כתבתך הייתה פגיעה אנושה בקרוביהם של הנ"ל, ותו לא!

ולסיום: את הערתך על פשר היותי היחיד בהעלאת הטענה הזאת של לשון הרע, אני ממליץ להפנות לקוראים עצמם.

תשובה: תודה, mea culpa (אולי), אך דע, מר פלדהיימר, שקשה לשכנע קרציות זקנות אשר מנסות לתקן עוד משהו חוץ ממכוניות. אם לא את העולם כולו, אז לפחות את הסביבה האנושית הרקובה, לדעתן של קרציות אלה.

נעם: יש לי דאצ'יה לודג'י שקניתי לפני כמה חודשים. למן הרגע שקניתי אותו נתקלתי בשתי בעיות, שבמוסך של קרסו לא מצליחים לפתור לשביעות רצוני:

א. נורת המצבר נדלקת מדי זמן-מה. במוסך טענו שהמצבר היה פרוק, שטיפלו בכך, ושאין בעיה נוספת. ועדיין, הנורה ממשיכה להידלק מדי פעם… (אגב, אני לא כל כך מבין מה זה אומר שהמצבר היה פרוק, ולמה אני אמור לקבל אוטו חדש במצב זה. האם זה גורם לבלאי מואץ במצבר?).

ב. הבעיה המרכזית היא המזגן. למן הרגע הראשון שקניתי את האוטו שמתי לב לכך שהמזגן לא מתפקד בצורה טובה דייה. הדבר בולט במיוחד בימים חמים, שבהם המזגן לא מקרר כמו שצריך את האוטו. הוא שולח פולסים ארוכים של אוורור, ומדי פעם שולח קירור. יש לציין כי תופעה זו בולטת במיוחד בנסיעות עירוניות ובעמידה בפקקים. בנסיעות בינעירוניות, לעומת זאת, הוא מתפקד מעט יותר טוב. במוסך קרסו טענו שבדקו את המזגן, החליפו לו חיישנים, ולפי כל הבדיקות שלהם זה המזגן של דאצ'יה, והוא תקין לחלוטין (ובמילים אחרות: אכלתי אותה…).

יש לציין כי המזגן נמצא במצב של מיזוג (ac) ולא של אוורור, ואני מפעיל את הקירור בסירקולציה פנימית של האוטו (ניסיתי גם אחרת, וזה לא עזר) וברמת הקור הגבוהה ביותר. דבר לא עוזר…

דיברתי עם אדם נוסף שיש לו דאצ'יה דאסטר, ויש לו אותה הבעיה. בקרסו ענו לו שאין מה לעשות, וכמו שבימים חמים המזגן בבית לא תמיד מצליח לקרר כמו שצריך (אגב, במזגן בבית זה לא קורה לי…), כך גם באוטו שלו. האם למיטב מומחיותך יש לי עוד מה לעשות בנידון?

תשובה: דאצ'יה שלך נמצאת בחברה טובה. הרי גם פורד S-MAX, מכונית מעולה ויקרה בהתאם, סובלת מאותה מחלת מזגן.

האם ניסיתם להתייעץ עם מכון מזגנים רציני? כי שמעתי שאפשר לשדרג מזגן מאכזב (ואולי לשלוח את החשבון לקרסו?).

מודעות פרסומת
5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    לצד הכסופה והשחורה מסדנת "M" ניתן להוסיף גם אדומה להשלמה ,גיליתי מועמדת ראויה מבית טוב שנוהג בה אחד מבין עניין שיודע לתאר את המכונית טוב יותר מרוב כתבי הרכב …

  2. גיל חלמיש permalink

    תשובה לנועם בעל הדאצ'יה: לפני שבוע או שבועיים על כאן הדיון לגבי הרנו לוגאן, אחותה הגדולה של דאצ'יה. והתברר שהיא סובלת מבעיות עקב אלטרנטור מזייף ותת טעינה במצבר. גם ללוגאן מחלת מזגנים כזו, שמתאפיינת גם בחום מנוע שעולה פלאים בעת עמידה. אחד הקוראים כבר העיר שהחלפת מצבר פתרה לו את הבעיה, ולעניות דעתי (הקובעת, כמובן) יש פה מחלה סדרתית של האלטרנטור.
    אציין רק שבלוגאן שלי רק בשבוע שעבר האלטרנטור הפסיק פתאום לעבוד. מה שלא תרם למצב רוחה של הלוגאן, ובמרדנות היא נעצרה בצד הדרך וסירבה לזוז. אולם הפלא ופלא במוסך לא מצאו בעיה באלטרנטור! כלומר אחרי מנוחה והחלפת מצבר פתאום הוא עבד… ואחרי יומיים שבק שוב. גם במדידות באמצעות הסורק שלי, ראיתי התנהגות מוזרה מצידו (הפסקות משונות של כמה שניות בטעינה, מדי פרקי זמן לא קבועים). בקיצור, מומלץ לחבר סורק למחשב הרכב ולעקוב אחרי מצב הטעינה ב"זמן אמת".
    ועוד הערת שוליים: אדוארד בוידוי חושפני מתוודה ששטקר מוביל כמו הפריוס היא אכן מכונית טובה ומומלצת!

  3. איתי permalink

    תשובה נוספת לנועם בעל הדאצ'יה לודגי' – בתור בעלים מרוצה של אחת כזו במשך כמעט שנתיים, אני יכול להגיד שבעלי הדאצ'יות שפגשתי ודיברתי איתם נחלקים ל-2: אלו שלא מרגישים שהמזגן מקרר ואלו שקופאים מקור מפעילות המזגן (אני נמנה על חברי הקבוצה השנייה 😉 מה שכן – מדיונים שהיו בעבר בנושא זה בקבוצת הפייסבוק של קהילת דאצ'יה חלק מהאנשים גילו שהיה חסר גז במערכת המיזוג – ייתכן וזו גם הבעיה אצלך. אז אני ממליץ לך קודם כל לגשת לבדיקה במוסך ולהתעקש על בדיקה מלאה הכוללת ריקון הגז ומילויו מחדש – הטיפול והבדיקה אגב אמורים להיות על חשבון החברה כיוון שהרכב באחריות. בהצלחה.

  4. שמואל שטרן permalink

    אדוארד, כמה טוב שאתה כותב כפי שרק אתה יודע, דיוקן אצלי מתחיל במפתחות
    בפנים, משום מה לגבי עדיף בעיתון מאשר במסך, כנראה גם הגיל. תודה לך ושנה
    טובה!

  5. עמיר permalink

    בעניין שאלתו של נעם מתאריך 15.9, לגבי מזגן בדאצ'יה שמפסיק לעבוד בעמידה בפקק: שכן שלי עורך-דין גילה שיש "באג" בכל המכוניות החדשות של רנו-ניסן עם מנועי בנזין מוקטנים: המזגן מפסיק לעבוד כאשר לוחצים על הבלם… זה חסר היגיון (כי היה אפשר לנצל את העומס הנוסף של המזגן לטובת הבלימה) וגורם לעינוי משתמשי רנו-ניסן בארצנו החמה. אי לכך הוא הגיש תביעה ייצוגית נגד היבואן. אשמח לתת את פרטיו של התובע לכל לקוח מתוסכל.
    לאדוארד – שלחתי את המידע הזה גם במייל כבר לפני כשלושה שבועות, אבל נראה ששרת הדואר שלך חוסם אותי מסיבה כלשהי (כבר זמן רב מאד). הסרת החסימה עשויה לעזור לתקשורת בינינו…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: