דילוג לתוכן

תפרחת האבסורד

מאי 20, 2019

בימים אלה מרגישים יהודי פולין כמו בימי הפוגרומים האנטישמיים. הבודדים שנשארו פה ושם מנסים להסתגר בבתיהם, ולא להגיב בפומבי על הפרובוקציה המטופשת והבלתי אחראית שהגיעה מעבר לאוקיינוס האטלנטי. זו שליבתה את האווירה נגדם

מדובר על יוזמה שוחרת טוב לכאורה של כמה מהדמויות המובילות ביהדות אמריקה, לוביסטים עשירים ובעלי קשרים בבית הלבן השייכים ל-WJRO, ארגון יהודי עולמי להשבת רכוש יהודי שאין לו יורשים.

הדרישה החדשה של ארגון זה, שזכתה בתמיכתו המבולבלת והאימפולסיבית בעיקר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, היא שפולין תשלם ל-WJRO סכום פיצויים כללי של 300 מיליארד דולר בגין הרכוש היהודי שנגזל במדינה זו במהלך השואה ואחריה, תחת השלטון הקומוניסטי.

דרישה זו לפיצוי-עתק נפלה על הלאומנים האנטישמיים בפולין כמו מתנה מתוקה משמיים, לא פחות מכך. הלאומנים לא יכלו לחשוב על דרך מוצלחת יותר לחזק את כוחם לקראת הבחירות הבאות לסיים (הפרלמנט הפולני), המאיימות להתרחש עקב תוצאות הסקרים האחרונים.

רוקדים על הקירות

ואכן, הפשיסטים בפולין רוקדים על דרישת הארגון היהודי. ברחובות פולין – לא רק בערים ובכפרים של הפריפריה אלא גם בוורשה הבירה – תלויות כרזות ענק המזהירות מפני הדרישה "הבריונית" של "היהודים" לקבל חזרה רכוש פוסט-יהודי שאין לו יורשים. הכרזות מודבקות על קירות, על לוחות מודעות, בתחנות רכבת, בכל מקום. הזקן תלש שתיים מהן לצורך הארכיון האישי.

כרזות אנטישמיות אלה מצטטות, בין השאר, את הכרזת נשיא ארה"בJust 447" ", אשר לפי הלאומנים הפולנים המאוגדים בארגון 'קונפדרציה' מוכיחה מעל כל ספק שאמריקה החליטה לתמוך בדרישות הכספיות המטורפות של היהודים (300 מיליארד דולרים כאמור – לפחות לפי 'קונפדרציה' האנטישמי. הארגון היהודי עצמו לא נקב בשום סכום).

התעמולה עובדת במרץ. יד אלמונית, כנראה של 'קונפדרציה' הפשיסטי, תלתה על חזיתות בתים רבים בפולין שלטים מתסיסים בנוסח "בית זה עומד בקרוב לחזור לבעלות יהודית. תעשו משהו, תזוזו!"

חבר שלי השתגע

לזקן לא נעים להודות שבראש הארגון האנטישמי 'קונפדרציה', שכל פעילותו מכוונת נגד יהודים – עומד חברו לשעבר של הזקן המורשה יאנוּש קוֹרְבִין מִיקֶה (המכונה JKM), פילושמי חם לשעבר שבגיל 77 התקרר משום מה, השתגע, והפך את עורו מהקצה אל הקצה.

korwin mikke

יאנוש קורבין מיקה. חברי לשעבר, טפו טפו

באופן פרדוקסלי, קורבין מיקה, שהפך אנטישמי יוקד, היה מיודד עד לא מזמן עם יהודים רבים, כמו יֶזִ'י אוּרְבָּן, עורך השבועון האנרכיסטי "Nie" (לא), ועוד אנשי תרבות ואמנים יהודים, וביניהם יידישאים אשכרה, וגם כאמור עם הקשיש המורשה הנוכחי, הישראלי, אשר מתבייש כעת בעובדה שהוא היה מוזמן על ידי JKM לאירועים פרטיים בארמונו הכפרי. היה זה עוד לפני שהמארח המפורסם הריח פתאום שמנכ"לות של ארגון 'קונפדרציה' האנטישמי היא ג'וב שמסוגל להקפיץ אותו לשלטון.

קרנבל מנוול

הלאומנים הפולנים, בהובלתם של יאנוש קורבין מיקה וחבורתו, חוגגים כמו חזירים בגשם (כמאמר ביטוי מקומי) על הסוגיה הנפיצה של "היהודים דורשים פיצויים של 300 מיליארד דולר".

קרנבל השנאה אינו מסתפק בכרזות. אנשי "קונפדרציה" האנטישמי גם מופיעים במדיה – בעיתונות, ברדיו ובתחנות הטלוויזיה ה'אובייקטיביות' – ומזהירים כי "אם אנו לא נחזיר מיד את הסכום האבסטרקטי הזה ליהודים, מה שירושש את המדינה – ארה"ב לא תבנה על אדמתנו מערכות נגד הטילים של פוטין, ולא תשלח אלינו חיילים אמריקנים עם הציוד המלחמתי הדרוש כדי לחזק את כוחנו מול רוסיה".

וכך, בתחכום דמגוגי, נוצרת האווירה שהיהודים הם איום קיומי על פולין.

מעניין להם את קצה המרפק

מובן כי כנופיית המיליונרים היהודים באמריקה – אותם חסרי אחריות שתכננו את הפרובוקציה הדבילית, אשר מציבה דרישה שאין לה תקדים בחוק באף מדינה בעולם לגבי רכוש שאין לו יורשים – לא מתכוונת, חלילה, לחלק את השלל העתידי ההיפותטי בין ניצולי השואה האחרונים, שביניהם הקשיש המורשה למשל.

מי יעץ לנתניהו?

לצערו של המצפון של הזקן הנ"ל, ראשי המפלגה המובילה בארצנו, הליכוד, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו וסביבתו הלאומנית, כולם, כלהקה, תמכו בחצי-פה ביוזמה של ארגון WJRO, וכעת עברו לנוהל פה-מלא, ומגדירים כבר כ"לגיטימיות" את דרישות הארגון ביחס לרכוש השייך (גנטית?) לעם היושב בציון.

כן, גם אצלנו יוזמת WJRO אשכרה מנוצלת במחשבה בריאה על הבחירות המתקרבות, מתי שהן לא ייפלו עלינו – ממש כפי שהאנטישמים הלאומנים בפולין מנצלים את היוזמה לצבירת כוח לקראת הבחירות ברפובליקה שלהם, תוך שימוש בפעולות גסות רוח ומסוכנות המכוונות נגד יהודים ונגד מוסדות יהודיים.

כל חינגת השטנה הזו הוצתה, כאמור, בעזרתו הנדיבה של הארגון היהודי WJRO ואנשיו, מיליונרים הרודפים בסך הכול אחר פרסום. להשקפתו של הקשיש מדובר במסכנים, אשר הונם הכבד לא עזר להם להיחלץ ממאסר הטיפשות.

הצגה משכנעת מדי

בכל אופן, הסימטריה הפתאומית והמטורפת בין ישראל לפולין נראית לזקן כמו הצגה שנכתבה לבמת תיאטרון מודרני עד כאב שיניים, שהאבות הרוחניים שלו הם זוג גאוני מחזות האבסורד אוז'ן יוֹנֶסְקוֹ הרומני וסְלָבוֹמִיר מְרוֹזֶ'ק הפולני, חברו הז"ל של הזקן.

ואם זו לא הצגה בסך הכול – אז מה זה צריך להיות, לכל הפחדים ולכל הרוחות?

לתגובות ולשאלות: e.teksty@gmail.com

טיפ טיפה: מלכת צרפת המזויפת

אפשר לעזוב לרגע את מדינת תל-אביב – החוגגת את האירוויזיון עם כל התוספות המביכות (כמו מדונה) – כדי, כמו במקרה של הזקן המורשה, לבדוק בוורשה את מצב סרטו 'שועל הכסף של פליציה ט", ובנוסף עוד לבקר את שלוש בנותיו של הזקן מבית אלפא, הונדה וב-מ-וו. אלא שבגלל המצאת האינטרנט לא נשארה, לצערנו, אפשרות לברוח מהחוצפה והאינפנטיליזם של כתבי חצר המוטוריקה העברית.

כל המאפיינים האלה, מחוצפה ועד אינפנטיליזם, היו בכתבה שפרסם ynet, אשר סוּפר בה על אלפין A110 "המחודשת" על ידי רנו.

שתי טעויות גסות בכתבה: ראשית, אלפין A110 הוותיקה של פעם לא "חודשה", אלא נבנתה בשמה מעין קריקטורה. שנית, Ynet מציין כי אלפין A110 הקודמת, שניצחה במספר רב של תחרויות ראלי באירופה, הופיעה "לפני רבע מאה", כלומר לפני 25 שנה. שקר! הרי לטרום-זקן הייתה אלפין A110 כזו, כחולה (בלו-פראנס), עוד ב-1967. זאת אומרת, לפני 52 שנה.

היא נקנתה בשיתוף עם חבר פולני, חלקנו אותה בינינו כמה ימים, אך המשך השותפות התגלה כבלתי אפשרי. תכננו לנסוע איתה בכמה תחרויות ראלי, שבהן נתחלף במושבים לסירוגין: בתחרות אחת חברי יהיה הנהג והטרום-זקן ישמש כנווט, ובתחרות הבאה אני אנהג וחברי יהיה הנווט. התוכנית הייתה טובה, אך פרצו בינינו מריבות בלתי נעימות בנושא השימוש היומיומי באלפין – והשותפות התרסקה בתוך פחות משבוע.

בלית ברירה, הטרום-זקן מכר לחברו את חלקו ביפהפייה לפני שיתאהב בה, והסתפק בהמשך פעילותו הספורטיבית בתוך רנו R8 גורדיני, בעלת אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים שהותקנו באלפין A110.

אחר כך חלפה בקושי שנה, ולביתנו הפולני בוורשה הגיע צונאמי אנטישמי בעל הקידומת 1968. עלינו ארצה, והדבר הראשון שעשינו אחרי הנחיתה על אדמת הקודש היה כתיבת מכתב למחלקת הספורט של רנו. "לא תאמינו", כתבתי, "אך אחרי שתי ה-R8 גורדיני שלכם, ואחרי כל הראלי שעשיתי איתן – אני נוסע כעת בחיפושית 1.2, שכמובן אינה מתאימה לי כלל. כך שליבי, ניסיוני, כבישי האספלט העבריים החלקים, ואישיותי שהכרתם לטוב ולרע – ממליצים לי להזמין אצלכם את אלפין A110 ולייבאה הנה, לישראל".

המשכתי וכתבתי ש"אלפין A110 תמצא במדינת היהודים בית חם ודואג לכל צרכיה, והיא גם תשמש, בוודאי, כרטיס ביקור ממש טוב שלכם בתל-אביב, בירושלים ובאילת", הבטחתי. אלא שלאכזבתי המוחלטת, מכריי הפאריסאיים, אוכלי צפרדעים, לא הסכימו לשגר אליי אלפין A110 "בגלל הדלק הישראלי הבלתי הולם והיעדר השירות אצלכם, אדוארד". או-אז הלכנו למר ליאו גולדברג, יבואן GM, וקנינו אצלו אופל GT 1,900. הרכבנו לה בולמי קוני, דיפרנציאל של קאדט ראלי ושני מאיידים, והעלינו את יחס הדחיסה בצילינדרים.

על אלפין A110 הישנה ועל המכה ה"מחודשת" שלה נספר במדור הבא, כי זה נושא חשוב למודעות המוטורית, אשר נמצאת במדרון בגלל הדיגיטליזציה של הכלים והמוחות.

alpine A110

אלפין A110. יופי אמיתי, קלאסי, מתנגד לשעתוק ירוד

שואלים את אדוארד

חיים נ': אני מעוניין ברכב בעל 6 מקומות במחיר עד 80 אלף שקלים. הדברים החשובים הם אמינות ובטיחות.

האם כדאי להסתכל על מאזדה 5 או שהיא קטנה מדי? ראיתי גם את אופל זפירה ורנו סניק.

תשובה: האופציה היחידה לרכב 6 מקומות ששווה רכישה היא הונדה FR-V, המוצלחת מכל בחינה – אמינות, חיסכון בדלק, נוחות וסיפוק מנהיגה.

יסכה: אני מחפשת רכב למשפחתי (2 מבוגרים ו-6 ילדים) בתקציב של 60 אלף שקלים. על מה היית ממליץ?

אני עובדת קרוב לבית, וגם בעלי, כך שהרכב משמש אותנו לנסיעות להורים ולחופשים. אני לא לחוצה על בגאז' כי יש לנו צימיגג, וזה יעיל.

תשובה: פולקסוואגן טרנספורטר היא המענה, אלא ש-60 אלף שקלים יספיקו רק לדגמים ותיקים יותר.

 

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) permalink

    המקור בלתי ניתן לשחזור או לחיקוי … החדשה עושה רושם של קאבר חיוור

    קלאסיקה בכל שפה

    לא ב"בלו פראנס" בלבד…

  2. אריק permalink

    אדוארד היקר,
    למען הדיוק, מה שנאמר בכתבה של ווי נט הוא: " הרי עברה כבר כמעט רבע מאה מאז הופיע סמל החברה על מכונית ספורט חדשה"

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5502554,00.html

    עוד נאמר שם: ואל ההיסטוריה המפוארת של היצרנית הצרפתית הקטנה, בעיקר עם ה-A110 שניצח בתחילת שנות ה-70 במרוצי הראלי המפורסמים ביותר, כנראה שלא נחשפתם.

    אם להמשיך ולהיטפל לקטנות הרי שהם מציינים במפורש שמחדשים(או מחיים מחדש) את המותג ולא את הדגם..
    במגבלות התקנות האירופאיות של היום (זיהום אויר, מערכות בטיחות וכו) אני יכול להבטיח לך נאמנה שזהו רכב מדהיםםם!!! מאד מקווה שמתישהו יגיע גם לארץ ונזכה לעשות איתו סיבוב באחד המסלולים בדרום. בינתיים עושה שם סיבובים עם הרנו מגאן RS (אותו מנוע) הכתומה של הבן שלי ונדהם כל פעם מחדש מהיכולות שלה..

  3. לאריק: תודה על הבהרותיך. כמו שהבטחתי, במדור הבא אתייחס לאלפין ה"מחודשת", ולנושא של מכוניות ספורט כביכול. גם סגנון הכתיבה של סופרי התחבורה ב-ynet יזכה לדעתו של הקשיש המעוצבן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d בלוגרים אהבו את זה: